vrijdag 9 augustus 2013

Tweetalig vwo.

Hoi !

Veel van jullie (als je wat ouder bent) kent het normale vwo wel. Ken je dat niet, zoek het dan even op ! Als je vwo doet kan je ook nog gymnasium of atheneum doen, maar ik doe dat ik ik doe tweetalig vwo. Zoals de naam al zegt : twee - talig.. Ik krijg dus tweetalig les !

Mijn tweede taal is Engels, ik krijg dus bij veel vakken les in het Engels. Niet bij alle vakken waaronder : Nederlands, Frans , SpaanS, Chinees (ja, ik krijg Spaans en Chinees) en Techniek. Ojaa, en studieles. Volgens mij zijn dit alle vakken die ik in het Nederlands krijg. De rest krijg ik dus in het Engels.. Pfoe..

Ik ga dit Tweetalig doen omdat ik de basisschool , als ik alle mensen om mij heen moet geloven, met twee vingers in mijn neus heb gedaan. Als je tweetalig onderwijs volgt kan je eigenlijk veel meer omdat ik 5 uur normaal engels krijg en ook veel vakken in het Engels. Het enige nadeel aan tweetalig onderwijs is dat je echt moet beginnen in de 1e .. En dat het op weinig plekken word gegeven. Bij mij in de buurt zijn er twee, een hele school en een school waar ook normaal vwo en havo wordt gegeven.

Mocht je nou nog op de basisschool zitten en bijna naar de middelbare gaan en lijkt het tweetalige je wat? Kijk dan op www.ikkiestto.nl ! Zo kan je zien waar er tot scholen zitten en of er een bij je in de buurt zit !

Kussies Amy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten